Flashback op de realitycheck

 Een academiejaar is bijna voorbij, en het vloog! Maar wat heb ik op 9 maanden veel bijgeleerd, en ondanks het harde werken en de late avonden heb ik ervan genoten. Wat was het fijn om de kans te krijgen om bij te leren en wat een fantastische mensen heb ik ontmoet! 

Maar goed, nu geen tijd om emotioneel te worden, maar tijd voor een flashback op mijn reality check. (Het lijkt wel alsof ik die in een ander leven geschreven heb.)

Is er op cultureel vlak veel veranderd op een academiejaar? Wel, ik vind dat een dubbele vraag. Heb ik dit academiejaar activiteiten gedaan die ik anders niet zou doen? Ik denk het niet. Niet omdat ik het niet wou, maar gewoon omdat ik er de tijd niet voor gehad heb. Een andere vraag zou kunnen zijn: is mijn interesse om andere dingen te doen die ik vroeger niet gedaan zou hebben gewekt en gegroeid? Ja, zeker! 

Ik denk dat het sowieso wel opviel dat ik al een grote fan was van musicals, maar ik denk dat ik voortaan toch meer ga proberen om ook eens een ander genre van voorstelling mee te pikken. Nu waren de tickets er toevallig al, maar volgend academiejaar ga ik toch nog proberen om meer verschillende keuzes te maken. Gert zei vanmiddag dat hij had besloten dat hij volgend jaar meer culturele activiteiten wou gaan doen samen met medestudenten. Gert, count me in! Ik ben van de partij. 

Wat lezen betreft; ik heb de laatste maanden een pak minder gelezen dan ik normaal zou doen. Verder dan de verplichte lectuur voor de vakken Nederlands, godsdienst en cultureel bewustzijn ben ik helaas niet geraakt. Ik vrees dus dat ik tijdens de vakantie een inhaalmanoeuvre zal moeten doen.

En omdat ik in mijn reality check ook sprak over culturele vakanties, heb ik nu ook een geldig excuus om een uitgebreid verslag te doen van onze trip naar Londen met het gezin tijdens de paasvakantie. Nee grapje, ik zal jullie de details besparen, maar hoe fijn om samen met de kinderen een beetje cultuur op te snuiven. Al waren zij meer fan van de Harry Pottertour, de M&M store en The London Dungeon (laten we de Adidas Flagship store in Oxford Street vooral niet vergeten te vermelden), toch hoop ik dat ik hen een beetje de kunst van het citytrippen heb kunnen bijbrengen. En ook daar hebben we uiteraard een musical meegepikt. 

Ook al hadden we vreselijk slechte zitplaatsen, mijn jongste dochter huilde van ontroering toen de show afgelopen was. 

Maar...terug to the point.

Wat die flashback betreft: ik heb veel minder gedaan dan ik graag had willen doen, maar de zin om daar verandering in te brengen is zeker gewekt! Alleen maar positief nieuws dus. 

Oké oké, omdat jullie er op zitten te wachten (of misschien stiekem omdat ik het toch niet kan laten), een klein sfeerbeeldje van onze trip naar Londen. 

Tot volgend semester (hopelijk) bij Nederlands 3! 

Els

 
    Houses of Parliament                                                        The grafiti tunnel



 
    The Phantom of the opera in His Majesty's Theatre




                                                     De nulmeridiaan in Greenwich



Reacties

Populaire posts van deze blog

Reality check

Les Misérables

Het verhaal van Clara